Eduards Mežgailis - MAŠINĒRIJA



Attēlā spēles laukums no augšas - var redzēt kā izskatās gājiena laukumi.Attēlā spēles laukums no augšas - var redzēt kā izskatās gājiena laukumi. Attēlā nobrauciena trase. Sākotnēji domāts, ka brauc pa zemi, pēc tam augšā redzams uzbūvētais īstais variants.Attēlā nobrauciena trase. Sākotnēji domāts, ka brauc pa zemi, pēc tam augšā redzams uzbūvētais īstais variants. Attēlā ir divi varianti komplektēšanas kartītei. Sākotnējais (pa kreisi) ar rullēšanas paņēmienu, gala variants (pa labi)- ar noplēšanas paņēmienu.Attēlā ir divi varianti komplektēšanas kartītei. Sākotnējais (pa kreisi) ar rullēšanas paņēmienu, gala variants (pa labi)- ar noplēšanas paņēmienu. Uzvarētāja auto - galvenais bija izgudrot tādu, kas labi ripo un neķeras.Uzvarētāja auto - galvenais bija izgudrot tādu, kas labi ripo un neķeras.


Video - spēles noteikumu skaidrojums.




KAS?

  Spēle sastāv no laukuma, trases, gājiena figūrām, trases nobrauciena figūras un auto komplektēšanas kartītēm. Nepieciešami vismaz divi (jautrāk, ja vairāk) dalībnieki, gājiena kauliņi un metamais kauliņš. Spēle ir sacensība, kurš ātrāk sakomplektēs auto. Uzvarētājam balvā brauciens pa trasi. Auto jākomplektē no trim sastāvdaļām: korpusa, dzinēja un riepām. Dalībnieki met kauliņu un soļo pa laukumu. Tiklīdz izdodas uzkāpt uz laukuma, kurš atzīmēts komplektēšanas kartītē, noplēš attiecīgo lapiņu uz kartītes. Ja izdevies noplēst visas trīs viena auto sastāvdaļas, dodas uz finišu (tas ir starta laukums). Ja neizdodas, jāiet vēl viens aplis. Uzvarētājs saņem nobraucienā figūru un veic braucienu pa trasi.

KAM?

  Spēle paredzēta visai ģimenei, izņemot bēbīšus.

KUR?

  Tā ir galda spēle.

Ideju izstrāde

  Gribēju izveidot spēli, kas saistīta ar auto un ar komplektēšanu - kaut ko nedaudz līdzīgu Monopolam, bet bez naudas izmantošanas. Gribēju arī kādu balvu uzvarētājam, kas arī saistīta ar auto lietām. Tā nonācu pie domas par trases izbūvi. Spēlē notiek auto komplektēšana no detaļām. Lai katrai detaļai nav jātaisa atsevišķa kartīte, kas bieži pazūd, izdomāju uztaisīt katram spēlētājam komplektēšanas kartīti, kur var atzīmēt iegūto detaļu. Tas arī īsumā viss.

Prototipa veidošana un testēšana

  Spēles laukuma ideju aizņēmos no Monopola. Tādu to uztaisīju un nemainīju. Nobrauciena trasi gudroju pats. Sākumā taisīju līdzenu braucienu, bet tas likās garlaicīgi, tāpēc trasi pārveidoju par kalniņu. Testēšanas laikā atklājās, ka uzvarētāja auto dažkārt iesprūst tunelī, tāpēc izdomāju paceļamu galu. Lai auto pēc nobrauciena nepazustu, apakšā paliku džema spainīti. Pašas spēles testu veicu ģimenē, bija liela spriedze par uzvaru un arī liela jautrība. 1.vietu ieguva 12 minūtēs, spēle kopumā aizņēma 20 minūtes. Patika gan mazajam brālim, gan vecākiem un arī man pašam. Šodien spēlēsim atkal.


Žūrijas vērtējums


Inga Zotova:

  Pēc apraksta var spriest, ka autors ir padomājis par spēli ģimenei, ļoti labs veids mazākajiem ģimenes locekļiem iesaistīties galda spēlēs, apgūstot arī pacietību, lai balvā iegūtu nobraucienu. Arī vienādie krāsojumi palīdz bērnam, kurš vēl nelasa, saprast spēli - kas ir būtisks faktors, lai bērns saprastu spēli un vēlētos iesaistīties. Ir  piedomāts pie spēles dinamikas – sakrājot automobiļa detaļas (šajā gadījumā – kartiņā), tiec pie nobrauciena.
  Uzteicami, ka ir padomāts par spēli, ar kuras palīdzību var iesaistīt visus ģimenes locekļus, iespēja pagarināt it kā parastas mazas trasītes ilgmūžību (zinot, cik ātri bērniem tās apnīk), un spēlē ir šī kustība, šī sajūta – ka uzvar jau ar katru gājienu, salasot nepieciešamās detaļas, kas ir svarīgs process, un bērniem jo īpaši.
  Attēli un video labi ataino visu dizaina izstrādes procesu un izstrādāto ideju, kā arī šis krāsojuma veids ļoti uzrunā.
  Iespējams, varētu vairāk padomāt par spēles izejmateriālu (šobrīd risinātajam maketam ir atbilstošs, bet gadījumā, ja ražotu) un kopējo izstrādājumu, lai to ērti varētu ielikt kastē, uzglabāt un sabūvēt no jauna, kā arī atrisināt līdz galam iegūto detaļu kartiņu jeb visdrīzāk reāla produkta detaļas, kuras viegli piestiprinot – tas ripotu. Pozitīvi vērtējams arī, ka padomāts veids, lai īsa trase ātri neapniktu, pievienojot šo spēles sadaļu.

Toms Mūrnieks:

  Laba doma, apvienot spēli, kurā jākrāj lietas, ejot uz priekšu pa spēles laukumu un auto sacīkstes. Ieteiktu nākotnē izgudrot spēli, kurā gala sacīkstēs piedalās visi spēlētāji, bet katram mašīna sastāv tikai no tā, kas savākts spēles laikā, piemēram, motora, riteņiem un korpusa (kur par motoru var kalpot kaut vai piepūsts balons).
  Konkursam iesūtīta ļoti laba dokumentācija, video parādīts, ka arī priekš jaunajiem brāļiem vai māsām spēle nav pārāk sarežģīta, un visa ģimene to var spēlēt kopā.
  Materiāli izvēlēti atbilstoši. Pārdomāta izvēle uz spēles laukuma lauciņus atzīmēt ne tikai ar tekstu, bet arī iekrāsojumu, tādā veidā ļaujot tos atpazīt arī bērniem pirms lasītprasmes apgūšanas. Iespējams, noplēšamās kartītes varētu aizvietot ar tāfelīti un marķieri, lai pēc katras spēles savākto varētu vienkārši nodzēst un sagatavošanās darbi nākamajai spēlei neaizņemtu daudz laika. Ja trase beigtos uz galda virsmas, nevis džema spainītī, uz galda, noklājot papīra lapu, uz tās varētu atzīmēt, cik tālu auto ticis katrā braucienā.

Liene Jākobsone:

  Spēles ideja ir oriģināla un, lai gan autors atsaucas uz Monopolu, no tā patiesībā paņemta tikai laukuma forma. Labi, ka uzvarētājam beigās tiek arī izprieca - iespēja palaist auto pa tuneli.
  Iesūtītais materiāls skaidri un saprotami parāda gan spēles gaitu, gan arī dizaina attīstības procesu.
  Spēles izgatavošanai ņemti dažādi materiāli, kas izmantoti atkārtoti - tas ir labi. Varbūt jāpadomā par kādu risinājumu, kas ļautu spēlēt vairākas reizes, nelīmējot jaunu noplēšamo papīrīti uz komplektēšanas kartītes.