Spēļu ideju meklēšana, nosaukuma piemērošana, noteikumu domāšana
Spēles statīva izgatavošana
Viss nepieciešamais spēlei. Cik spēles dalībnieki - tik nepieciešami kastaņi, čiekuri vai bumbiņas
Tā izskatās metot mērķī spēlē 'Kas Tur Lido???'
Spēles 'Kas Tur Lido??' testēšana kopā ar skolas biedriem.
KAS?
Spēlētāju skaits - no diviem un vairāk.
Spēles dalībnieki pēc kārtas 1x met bumbiņas izgrieztajos mērķos – caurumos spēles statīvā.
Katram mērķim ir dota cita vērtība – punkti.
*Balts - 70 punkti
*Rozā - 60 punkti
*Melns - 50 punkti
*Oranžs - 40 puntki
*Dzeltens -30 punkti
*Zils - 20 punkti
*Sarkans - 10 punkti
Vienā caurumā nedrīkst mest vairāk kā 2 reizes pēc kārtas.
Metot bumbiņu, no spēles statīva jāstāv vismaz 1,5 metru attālumā.
Katrs dalībnieks summē iegūtos punktus.
Un beigu beigās uzvar tas, kurš pirmais dabū 500 punktus.
Katrā spēles raunda sākumā var vienoties par noteikumu papildinājumiem:
Mešanas attāluma maiņu tuvāk vai tālāk;
Ar kuru roku visi met - kreiso vai labo;
Cik bumbiņas reizē no vienas rokas met, piemēram,1, 2 vai 3;
Cik reizes pēc kārtas katrs dalībnieks met bumbiņu, piemērm, kamēr vairs netrāpa;
Bet - var sākt no 500 un punktus atņemt – uzvar tas, kurš ātrāk tiek no punktiem vaļā
KAM?
Var spēlēt pilnībā visi - jauni, veci.
KUR?
Var spēlēt telpā, brīvā dabā, vietā, kur var novietot spēles statīvu.
Ideju izstrāde
Bērnībā – tad, kad es biju maziņš un kad nebija mājās ko darīt, gāju guļamistabā mētāt bumbiņas iekšā skapjos. Atcerējos to, un tā mēs nonācām līdz šādai idejai.
Prototipa veidošana un testēšana
Spēles veidošanā izmantota kartona kaste, krāsaina līmpapīra atgriezumi, marķieris, karstā līmes pistole.
No sākuma bija domāts mest ar bumbiņām, bet pēc tam nolēmām, ka būs labāk ar kastaņiem. Arī kastaņi ir dabai draudzīgi. Var mest arī dažāda izmēra čiekurus - alkšņu, priežu, egļu. utt Spēli spēlējot var trenēt koordināciju, precizitāti, rēķināšanu galvā, tā palīdz sadraudzēties. Var punktus skaitīt kopā, var sākt no 500 un punktus atņemt.
Žūrijas vērtējums
Inga Zotova:
Spēle, iespējams, nav pati oriģinālākā, bet vienmēr aktuāla un viegli uzmeistarojama ikvienam. Šī spēle savu jēgu ieguvusi ar autora papildinājumu, piedāvājot tik dažādus variantus, kā to spēlēt. Tie ir precizitāte, noteikumi nemest divreiz vienā mērķī, matemātikas daļa - lielus punktus skaitīt vai atņemt, kā arī var izvēlēties roku, ar kuru mest, bumbiņu skaitu, dažādus bumbiņas veidus.
Iesūtītais materiāls kvalitatīvi atspoguļo spēli un tā dizaina attīstības gaitu, kā arī veidus, kā to padarīt dažādāku un aizraujošāku.
Spēlei izvēlētais materiāls ir piemērots, lai sezonā izgatavotu kopīgi klasē vai bērnudārzā, jo īpaši šobrīd, iekļaujot kompetenču izglītībā – tas var būt gan dizainā un tehnoloģijās, gan, piemēram, matemātikā, mācoties skaitīt un atņemt.
Pozitīvais aspekts ir dabas materiālu lietojuma piedāvājums spēlē, jo bumbiņas visbiežāk ātri pazūd – tad te ir risinājums – ejam dabā!
Bet, ja šādu spēli vēlētos ražot un piedāvāt rūpnieciski, tad noteikti ieteiktu skatīties kokmateriālu virzienā (saplāksnis/MDF), jo katrs metiens bojā spēles korpusu, bet, izvēloties atbilstošu materiālu, šī spēle iegūtu ilgmūžīgu lietojumu, vienīgi būtu jāpārdomā spēles metamo lietu pieejamība visu gadu (kastaņi, čiekuri nav visu laiku pieejami lielos apjomos), un šis varētu būt lielisks dizaina izaicinājums jaunietim to atrisināt!
Toms Mūrnieks:
Laba ideja spēlē apvienot aktīvu kustēšanos, koordinācijas trenēšanu un saskaitīšanas prasmju uzlabošanu. Vērtīgs mērķī trāpīšanas spēles papildinājums ir izdomātās sarežģītības pakāpes uzlabošanas iespējas, noteikumi par bumbiņas nemešanu vienā caurumā divreiz pēc kārtas u.tml.
Ļoti laba dokumentācija, skaidri parādīta spēles gaita, iespējas padarīt spēli dažādāku un interesantāku.
Būtu vērts apdomāt arī citus bumbiņas aizvietotājus, lai spēli uzsāktu, kad nav kastaņu sezona vai tuvumā nav skuju koku mežs ar čiekuriem. Ilgākam spēles mūžam būtu vērts to izgatavot no koka (saplākšņa). Vērts padomāt par spēles statīva montāžas iespējām pie sienas (līdzīgi kā šautriņu dēlim).
Liene Jākobsone:
Vienkārša spēle, uzreiz saprotams, kā tā spēlējama. Tajā pat laikā noteikumi izdomāti ļoti viltīgi (ka nedrīkst divas reizes pēc kārtas mest vienā caurumā), tāpēc spēle ir aizraujoša. Tā balstīta tikai uz fiziskām aktivitātēm, un trenē ķermeņa veiklību.
Iesūtītā dokumentācija sniedz pilnvērtīgu priekšstatu par spēles ideju un dizaina procesu.
Prototipam izvēlēti atbilstoši materiāli. Ja šādu spēli gribētu ražot rūpnieciski, droši vien vajadzētu domāt par kādu izturīgāku materiālu, jo ilgstoši metot bumbiņas, kartons varētu deformēties. No ilgtspējas viedokļa simpātiska ir ideja spēlei izmantot kastaņus vai citus dabas materiālus.